matildapoulsen

Mitt liv . Mina ord . Mina tankar .

Tankar & dåligt mående

Kategori: Allm�nt

Klockan tickar på . Jag kan inte sova . Många tankar om livet . 
Ni vet när man får känslan o tanken i sitt huvud o tänker 'fan vad jag hatar mitt liv!!' ? Ja , alltså man får inte tänka & känna så när man har barn (inte säga de högt och skriva ut det offentligt , för då är man en dålig mamma kan vissa folk tycka) .. Men den dyker faktiskt upp för mig ibland .. Dock behöver jag bara kolla på Dexter så ångrar jag mig på direkten och är tacksam över att just jag har fått äran att vara mamma , just hans mamma ❤️
Men den där känslan o tanken kan dyka upp .. Den kan dyka upp när jag blir arg , ledsen , frustrerad & besviken .. 
Sen får jag ångest för att jag tänkte så .. Otrolig ångest ibland . 
Jag ska vara tacksam , jag ÄR tacksam .. Jag har många saker i mitt liv som många andra inte har .. Men det är så lätt att man blir blind . 

Sista två veckorna har jag inte mått bra om man säger så .. Ja man får faktiskt säga så även fast man e mamma .. 
Jag har känt mig väldigt nere . Inte haft ork till något har det känts som . Känt mig väldigt deprimerad , ledsen & orkeslös . 
Åter igen är jag tacksam , för Dexter får mig att kliva upp fast jag inte mår bra . 
Han får mig att fortsätta leva mitt liv istället för att gräva ner mig totalt . Jag gör saker och jag mår bättre när jag gör allt .. 

Nu tror ni säkert att allt som vanligt handlar om D .. Men det är inte så .. Han är hemma . Han hjälper till på alla fronter . 
Det är jag som har kommit in i nån svacka , en depression av nå slag . Min ångest har dykt upp mycket på sista tiden .. 
Ibland kan jag sova hur mycket som helst , annars sover jag nästan ingenting .. Jag skulle vilja he det där mellantinget .. Det där "normala" .  
Min huvudvärk & migrän har kommit tillbaka mer och mer igen . 

Det är jobbigt när jag inte riktigt kan sätta fingret på varför jag har känt såhär nu . Det är jobbigt att det inte vill släppa . Det är jobbigt att mina tårar helt plötsligt kan komma bara . För gråtit har jag gjort mycket nu .. Det känns som att mina känslor blivit starkare på alla fronter .. Jag börjar gråta för det mesta nu . Glada och ledsna tankar . Glada och hemska tv program .. 
'Är hon gravid?' Tänker ni nu va ??? Ja man skulle nästan kunna tro de .. Jag har själv tänkt tanken för att jag blitt så känslig .. Men nej , ni kan va lugn .. 

Jag skulle så gärna vilja ha tillbaka den här bestående må-bra-känslan .. 24 timmar skulle jag vilja uppleva den .. Men varje dag kommer det minst en dipp . Och när dippen kommer så kan den vara några minuter upp till flera timmar .. 
Så totalt jävla onödigt tråkigt ! Jag vill vara lycklig och glad .. För jag har så mycket i mitt liv att vara det för .. 
Jag blir arg på mig själv ! 

Nä nog om detta .. Måste försöka få nån timmes sömn iaf .. Dexter brukar vakna runt åtta .. 

Ge mig lite pepp mina kära läsare , om ni nu förstod något utav mitt svammel . Behöver uppiggande , stärkande & snälla ord ❤️ 

Godnatt på mig och godmorgon på er andra ! 

Det bästa som hänt mig ❤️


Kommentarer

  • Ammy säger:

    Kram 💚

    Svar: ❤️
    Matilda Poulsen

    2015-01-31 | 22:32:48
  • Anonym säger:

    Du är så jävla stark! man måste få dåliga perioder ibland för att sedan kunna må sådär topp igen! du tar dig igenom detta som sllt annat du har tagit dig igenom! Beundrar dig, din styrka, din kärlek.
    Bit ihop, ta hand om dig själv, tillåt dig själv att må lite dåligt emellan åt. Du är bara en människa Matilda.
    & absolut inte en dålig mamma! Kram

    Svar: Tack ❤️
    Matilda Poulsen

    2015-02-01 | 22:26:11
  • Fanny säger:

    Du har så otroligt mycket sorg, frustration, rädslor och besvikelse som du tryckt undan när du varit tvungen att vara stark, så antagligen bubblar det upp när det är lite lugnare. Tänk på det som att det är skit som ska ut ur kroppen, få inte dåligt samvete över dipparna utan vänd på det och tänk att det ska ut ur jroppen för att lämna plats åt andra bra saker !
    ❤️

    Svar: ❤️
    Matilda Poulsen

    2015-02-03 | 21:15:18
    Bloggadress: http://choooselife.wordpress.com
  • P säger:

    Du är värdefull. Det är inte något fel att må dåligt ibland. Kroppen säger ifrån någon gång. Du behöver inte skydda dig vid att du vet att du är mamma etc. Alla kan må dåligt trots att man lever det liv man önskat. Du har gått igenom så mycket så det är inte konstigt att du mår som du mår. Jag hoppas att du har både samtalskontakt och antideppressiva om inte så kan det hjälpa dig oerhört mycket så du orkar att leva, överleva. Din son finns kvar för dig trots att du mår dåligt. Du är ingen sämre mamma för det. Det är viktigt nu att du får någon som tar hand om Dexter en stund så du kan läka å komma igen. Ta hand om dig.

    Svar: ❤️
    Matilda Poulsen

    2015-02-06 | 20:44:06

Kommentera inlägget här: