matildapoulsen

Mitt liv . Mina ord . Mina tankar .

Dom bästa ❤️

Kategori: Allm�nt

Jag är så enormt tacksam över att D givit mig det vackraste i världen .. Det bästa utav oss blev lilla D ❤️ 
Min älskade lilla Dexter .. Jag minns knappt hur livet va o hur fan man fick dagarna att gå innan jag blev mamma . Att vara mamma till min lilla prins är det bästa som finns och han är det absolut bästa som hänt mig ! 
Ja visst är det jobbigt att vara mamma ibland .. Det ska jag inte sticka under stolen med ! För det är så himla mycket som romantiseras när de gäller graviditet , förlossning & bebisar .. 
Men det fina & bra väger över det jobbiga ! Och allt är inte perfekt jämt i någons liv ! Men livet känns fan så mycket bättre med ett barn ❤️

Jag har börjat få en vardag med min lilla människa . Vi har "lärt känna" varandra och nu är det lättare att ta en dusch , käka frukost , förstå hans skrik och gråt , vad de e han vill (för det mesta) .. Jag har kommit på hur jag ska lösa de flesta "situationer" .. Det va en period där när jag inte han med att äta frukost , kunde ens tänka tanken på att hoppa in i duschen när jag va ensam hemma med lilleman , eller att ens ställa mig vid spisen för o laga en måltid ! 

Men nu känner jag min lilla människa , vet hans tider på ett ungefär och förstår vad han vill när han gnäller/skriker/gråter (för det mesta) (: 

Jag älskar att ha min lilla Dexter nära ! Han får inte vara för långt bort .. Då mår jag dåligt och får dåligt samvete ! 
Om lilleman sover o sen vaknar o jag inte är där så mår jag hemskt dåligt när han skriker ): Jag vill inte att han ska vakna ensam ! Usch då jävlar får jag dåligt samvete .. Men jag kan ju inte bära med mig honom vart jag än tar vägen i lägenheten ... Men helst av allt vill jag sitta/ligga bredvid honom när han vaknar så han känner sig trygg ❤️ 
Kommer man bli en sån här jobbig hönsmamma tro ? :P  

Det bästa som finns är att vakna på morgonen bredvid mina 2 älsklingar ❤️ 
Vaknar jag innan dom så kan jag ligga o kolla på dom i timmar o känna mig så otroligt lycklig ❤️ Vaknar vi alla samtidigt blir det alltid mys o bus (och käk för lilleman) innan Dexter somnar om efter en timme eller två ! Sådana mornar älskar jag ❤️

Älskar er mina 2 D'n ❤️

Nä nu ska jag försöka hinna sova nån timme innan de e dags för lilleman att käka ! 

Natti natt 💤
Puss puss Tildan ❤️

Kommentarer


Kommentera inlägget här: