matildapoulsen

Mitt liv . Mina ord . Mina tankar .

Det är jobbigt på alla fronter

Kategori: Allm�nt

I måndags blev det ingenting med soc .. Men förhoppningsvis imorgon ... 
D svek mig på planeringen av förlossningen hos BM .. Va så jävla ledsen o besviken o bara grät hela morgonen ! 
Tack o lov följde syster J med mig o vi gick igenom mina funderingar o metoden jag vill köra på förlossningen .. 
Jag kommer köra på dykmetoden på min förlossning i första hand .. Hade aldrig hört talas om den innan jag fick tips av en vän på Facebook (: 
Läste på om den på nätet och tog upp de med Mia (min barnmorska) .. Så hon visade o förklarade för oss o gav oss papper så man kan träna hemma .. Kommer även packa ner den lappen i förlossningsväskan har jag bestämt så den som blir med på förlossningen som då ska få vara min Coach kan läsa o friska upp sitt eget minne :P 
Denna dykmetod innebär att jag ska slappna av och låta kroppen arbeta själv .. Det gäller verkligen att kunna slappna av mitt upp i all smärta .. Andning och beröringen är viktig .. Men eftersom jag inte är rädd för smärtan så tror jag att denna metod kommer funka för mig (: 
Annars har jag sagt till att jag vill ha annan smärtlindring om det så skulle behövas .. 
Inatt fick jag testa på att träna dykmetoden MED smärta .. Förstår att man behöver en som håller koll o coachar en .. De va lätt att spänna olika delar av kroppen utan att tänka på det .. O den som coachar en ska ju hålla koll så man slappnar av .. Typ käken , axlarna , pannan , osv ... Men det går nog bra (: Träning ger färdighet (:

Idag är det 30 dagar till BF ❤️
Hoppas lille D väljer att kika ut lite tidigare ❤️



Hur e de med allt då ? 
Ja jag känner mig så jävla fet , ful & totalt jävla värdelös ! Mitt självförtroende har alltid varit bra .. Men tyvärr har de senaste månaderna gjort sitt o mitt självförtroende är inte alls bra för första gången i mitt liv !!! Känns verkligen skit !!!! 

Nu orkar jag fan inte skriva mer .. Ska mysa med Gumman istället ❤️


Älskar mina D'n ❤️
Puss puss Tildan ❤️

Kommentarer


Kommentera inlägget här: