matildapoulsen

Mitt liv . Mina ord . Mina tankar .

Förlåtelse & blåögd ?

Kategori: Allm�nt

Ja du . Det va mycket tankar , funderingar och känslor inatt ... Väldigt lite sömn .. Men hoppas att denna natt blir bättre .. Att mina tankar håller sig någorlunda lugna så jag slipper "stressa upp mig" ! Mitt humör och mina känslor går upp o ner som en jojo ! Hoppas att jag kan finna lugnet snart .. Att kunna slappna av på riktigt .. 

Idag har jag mest funderat på om jag kommer kunna lita på människor igen . Det va lixom inte bara D som ljög för mig mitt upp i all denna misär som skedde . Lögner från människor till höger och vänster ... 
Fast jag är en människa som förlåter alldeles för lätt ... Jag hoppas jag kan vara stark och bestämd och sätta mina gränser o hålla dom kvar där gällande alla dessa människor som ljugit för mig ... 
Jag är alldeles för blåögd . Och det utnyttjas av folk tyvärr . Min snällhet då jag tror att alla talar sanning och vill ens bästa . Sen kommer sanningen fram . Och jag förlåter gång på gång .. Men denna gång ska jag försöka att inte ruckla på mina gränser och hålla dom kvar där jag bestämt att dom ska vara ! Samtidigt som jag vill förlåta och accepterar att folk gör fel och ber om ursäkt .. Men denna gång ska jag inte ta dessa människor för nära inpå mitt liv och ha kvar i bakhuvudet vad som kan ske . Man kan bli sårad av kärleken .. Men när "vänner" och helt okända människor ljuger för en så tar det också så jävla hårt ! För jag är blåögd och tror det bästa om folk . Varför skulle nån ljuga för mig ? 
Jaja .. Försöka vara stark nu och hålla gränserna i en förlåtelse ! Jag kan inte vara "för snäll" mer ! 

Hoppas på att kunna sova nu då ! Känns avlägset men bara att påbörja dessa timmar med tankarna & förhoppningvis slippa tårarna !


Puss Tildan ❤️

Kommentarer


Kommentera inlägget här: