matildapoulsen

Mitt liv . Mina ord . Mina tankar .

Barnvakt ? 😬

Kategori: Allmïżœnt

Äntligen e helgen snart över .. Undrar om jag nĂ„gonsin kommer börja tycka om helger & storhelger igen ? Det kĂ€nns som att det Ă€r en lĂ„ng bit dit isf ! 

Imorgon blir min lilla mĂ€nniska 12 veckor (: Tiden gĂ„r sĂ„ otroligt fort .. Jag har alltsĂ„ varit mamma i 3 hela mĂ„nader :D och jag Ă€lskar varje minut ! 

Har börjat fundera pĂ„ det hĂ€r med barnvakt .. Men kĂ€nner mig inte redo Ă€n .. Kommer jag nĂ„gonsin bli redo ? 
Mitt barn , mitt ansvar .. Men sĂ„ smĂ„ningom kommer jag faktiskt behöva lite Matilda tid .. Jobbiga tanke ): 
Hur gamla var era barn första gÄngen ni hade barnvakt (eller borta frÄn bebis o lÀmna ensam med pappa en kvÀll eller natt) ? Vem hade barnet ? Vad gjorde ni nÀr ni hade egentiden ? Hur mÄdde ni ?

Jag har ju redan bestĂ€mt att det Ă€r Dexters mormor som kommer fĂ„ Ă€ran att vara med honom nĂ€r de e dags .. För jag vet hur gĂ€rna hon vill , att hon tar bra hand om honom & det fĂ„r mig att kĂ€nna mig trygg .. FrĂ„gan Ă€r bara nĂ€r jag ska klara av att vara ifrĂ„n min lilla mĂ€nniska :/ 
NĂ€ usch .. Ångest fĂ„r jag av tanken ! Slut diskuterat för den hĂ€r gĂ„ngen ! 
Nu ska jag hĂ€nga lite tvĂ€tt innan Dexter vaknar ! 

Älskar mina 2 D'n ❀
Puss puss Tildan ❀

Kommentarer

  • Fia sĂ€ger:

    Det tog mig över 5 mĂ„nader sĂ„ gör det bara nĂ€r du kĂ€nner dig redo. ❀ Tiden kommer !!

    2014-06-08 | 19:59:08
  • Ejmy sĂ€ger:

    Med dottern hade jag barnvakt nÀr hon var 3 mÄnader, en natt... Jobbig natt! Men bÄde hon och jag överlevde :)

    Med mellan sonen var det runt att han var 10 mÄnader, gick mycket bÀttre för mig dÄ:) inte alls lika jobbigt :)

    Med lilla G, har vi inte haft barnvakt Ät Àn, han blir 1 Är pÄ mÄndag:) fÄr vÀl se nÀr det blir.

    Ha de gött :)

    2014-06-09 | 12:45:32

Kommentera inlÀgget hÀr: