matildapoulsen

Mitt liv . Mina ord . Mina tankar .

Överdos . Sjukhus . Kärlek .

Kategori:

Säkert mycket snack som går/gått i byn de här dagarna .
Jag har spenderat 5 dagar på sjukhuset med Dennis . Idag åkte han iväg på behandling . Grymt jävla jobbigt för oss båda men något som måste göras . Denna händelse som vi fick vara med om vill inte någon utav oss vara med om igen . Blev ett riktigt uppvaknande .

I torsdags va jag tvungen att ringa ambulans för att jag inte fick liv i D . Ringde över Fredrik som fick göra HLR medans vi väntade på ambulans .
Väl inne på akutrummet vaknade D till liv lite halvt .
Blev uppkörd till IVA . Efter ett tag berättar läkarn för oss anhöriga (gun , victoia , jenny & tony) att dom va tvungen att söva D i 1-3 dagar . Han skulle alltså ligga i respirator . Hans hjärta orkade inte .
Fick gå in till D . Prata , pussa och säga hej då .
De närmsta dygnet va enormt jobbigt . Vi väntade bara på att läkarn skulle säga till oss att de va dags att väcka D . När jag på fredagen ska gå in till Dennis o prata med honom (som jag gjorde säkert 700 gånger under tiden han va sövd) så märker jag något konstigt . Alla ser så glad ut . Jag kommer in i rummet och han e vaken :D allt hade gått så fort . Han hade svarat bra på medicinen och dom hade väckt honom . Åh vilken lättnad . Åh va skönt att få se honom le .
Senare på kvällen kör dom ner Dennis till AVA . Dom e så snäll o fixar ett eget rum åt dennis och jag får även en säng bredvid .
Lördagen kom och Dennis börjar bli sig själv igen (: Lite trött o går inte allt för bra . Lite rasslig i halsen också efter tuben som suttit i halsen . Men ändå sig själv (:
Gun (Dennis mamma) kom på besök under besökstiden (: efter de blev de melodifestivalen och QX för oss innan vi somna .
Söndagen kom . Vankades celebert besök av en ivrig liten dalton .
Eve & Dalton kom vid fyra . Strax efter dök Jenny (Dennis storasyster) Gun & Victoria (dennis lillasyster) upp (:
Dalton kom med täckningar som han och Gordon gjort till Dennis , två nallar som pojkarna valt ut o tyckte Dennis skulle ha utifall han kände sig ensam . Och dalton hade såklart varit på ICA o handlat med sig fika (: Mosters älskade hjärta ❤ Dalton körde Dennis upp o ner i sängen (: Ibland bytte han till min . Sängarna va hemskt roliga med dosa så man kunde köra upp Dennis nästan ända upp i taket :D
När alla åkt hem så blev de mys innan vi somnade .
Måndagen kom . Läkarn kom på morgonen och berättade att de va dags idag . Uscha buscha . Tårar , pussar , kramar o massa fina ord . Vi förberedde oss för att inte få ses på ett bra tag . Timmarna gick o vi undra vad som hände . När kommer dom för att hämta Dennis ? Gun & Jenny kom . Prat och tv tittande (: fortfarande ingen som hämtat Dennis ? Gun & Jenny åker o hämtar Victoria på skolan och Victoria följer med tillbaka till oss .
Boooom ! Där kommer de två personer in genom dörren i korridoren . Syns långa vägar att de e dom som ska ta honom ifrån mig . Fan nu e de dags !
Följer D ut till bilen . Pussar , kramar & fina kärleksord .... Sen .. Nej fan dom kör iväg med min livs kärlek ),: Gun skjutsar mig till Nicole . Tårar och prat . Nej jag pallar inte att åka till den där jävla lägenheten jag bor i ! Inte nu . Inte efter de som hände . Inte utan min kärlek . Inte utan stöd .
Pratar med Tony (Dennis pappa) Han hämtar upp mig på station när jag kommer till ockelbo . Skjutsar hem mig till syster E ❤ Fan vilka underbara människor jag har runt mig ❤

Pratat med D och han är på plats . Längtar tills imorgon när de e telefontid så jag får höra hans röst igen ❤

Grymt trött så snart ska jag o syster E gå o lägga oss . Men nu har jag iaf berättat lite "kort" om dessa dagar .

Älskar & saknar min D ❤
Puss puss Tildan ❤

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Du är helt otroligt stark!!

    2013-02-12 | 00:04:27

Kommentera inlägget här: