matildapoulsen

Mitt liv . Mina ord . Mina tankar .

Ett försök till förändring .

Kategori:

Imorgon måste jag försöka göra något åt detta mående . Jag måste försöka få till någon förändring . Jag ska ta kontakt med min kurator . Jag har saknat att vara hos Patrik o prata . Har gått hos honom så länge och han känner mig verkligen . Det är skönt . Jag behöver inte berätta allt från början . Utan vi börjar där vi slutade sist ... Han har varit ett enormt stöd för mig . Så skönt att trivas med sin kurator och verkligen känna att jag kan berätta precis allt !! Allt som händer . Alla mina tankar ... Även dom sjuka tankarna som dyker upp ibland ... En gång gick halva tiden hos honom åt till att prata om mitt bekymmer om smör ! Haha . För jag hatar verkligen när vuxna människor gräver gropar i smöret som små barn !!!!
Aja nog om smöret och tillbaka till Patrik och mina planer . När jag väl fått en tid hos honom hoppas jag att jag klarar av att gå dit . Jag hoppas att de är en bra dag för mig .. När jag väl varit hos honom mår jag ju mycket bättre ! Så skönt att få ur all skit ur mitt huvud och att få diskutera allt . För de gör vi verkligen ... Diskuterar !
Jag måste även boka en läkartid . Men tänkte be Patrik fixa de åt mig igen (: Han e så snäll o brukar fixa sånt åt mig .

Saker som folk tar för givet och gör . Precis som jag också gjorde förut .. Dom sakerna kan vara jätte jobbiga för mig nu i mitt mående .
Att ta mig utanför dörren medans de e ljust och massa folk ute . Att t.ex ta en promenad ner till hälsocentralen för en kuratorstid eller ett läkarbesök kan ge mig enorm panikångest och de slutar med att jag bryter ihop och bara gråter , blir handlingsförlamad och tror att jag inte kan andas .
Jag finner ingen ork att städa , diska , laga mat eller ens att bre en macka . Ja nästan allt e jobbigt nu !
Tack o lov får jag mina bra dagar . Mina bra timmar . Mina bra minuter ... Då fungerar jag som vem som helst där ute !

Jag ska försöka hitta orken till att be om hjälp åter igen . Men ibland blir de för mycket och man orkar inte mer . Särskiljt när de inte va allt för längesen jag bad om hjälp och den människan som ska komma med olika "lösningar" inte gått att få tag på i ca 4a veckor ger man tillslut upp ....
Man vill inte be om hjälp . Man vill klara allt själv . Jag är inte den människan jag är nu . Jag är inte mig själv . Jag är en social , utåtriktad & glad tjej egentligen !
Jag ska försöka bli mig själv igen . Den människan Dennis faktiskt blev kär i !

Att leva med panikångest dagligen är enormt jobbigt . För den dyker tyvärr upp varje dag . I olika grader . Men de tar på krafterna . Och på psyket .

Jag hoppas att jag har orken kvar imorgon till en förändring ! Jag verkligen hoppas !!!!! Jag ska försöka !!!

Jag saknar min kärlek här hemma . Han försöker stötta mig så gott de går genom telefonen . Försöker göra mig glad . Försöker att få mig göra något annat än att ligga här i sängen o må dåligt hela dagarna .
Min underbara älskling ❤

Jag älskar dig otroligt jävla mycket Dennis ❤ Du är den som får mig att kämpa vidare ❤

Puss puss Tildan ❤

Kommentarer


Kommentera inlägget här: