matildapoulsen

Mitt liv . Mina ord . Mina tankar .

Fredag & lördag

Kategori: Dagens Ord

Tjalå ! Förlåt för att jag inte uppdatera bloggen igår ! Men min mobil fick solsting o tvärdog igår ),: Paniiiiik !!! Men idag vakna den till liv iaf .. Tack o lov !

Jahapp .. Bakfull idag så ska försöka skriva lite om min dag igår ..
Började med att jag fick kliva upp sjuuukt tidigt ! Klockan sju :p haha .. Syster E kom o hämta upp mej o vi åkte iväg till stallet .. Körde iväg till Åmot med Olivia (hästen) så hon fick bli skodd .. O fixade lite grejer efter att Olivia var klar o hemma igen (:
Hem en snabbis innan jag tog cykeln ner till HC o träffade min barnmorska Mia för att ta ut spiralen .. Var jätte nervös att de skulle göra ont .. Men de gick super bra :D (Y)
Efter besöket hos Mia drog jag upp på Apoteket o hämta ut citodon o in på systemet en sväng innan jag cyklade hem till syster för att vara barnvakt till Gordon (:
Kollade på film o busa med Lalla innan madde kom förbi .. Då blev de ut på gräsmattan o spela lite volleyboll med madde medans lalla sprang runt i sin egna lilla värld o absolut inte ville spela boll med oss :p haha .. Lilla gobiten (:
Eve kom hem efter en timme lr nått .. Då bestämde jag o Madde oss för att vi skulle åka t Hedemora o festa på En&EnHalv med ägarna Marcus & Kim .. Våran chef Leif skulle också dit o ville att vi skulle komma dit o festa med dom (:
Dock hade jag o Madde ett problem .. Vi hade ju ingen bil ! :O Men Eve va snäll o ringde till Sune o fråga om vi kunde låna caddyn .. Vilket vi fick (:
Madde åkte hem o jag hakade på Eve o hämtade Dalton som va hemma hos mormor Pia (:
Dalton märkte på direkten att moster va ledsen .. Och frågade varför jag va ledsen .. Jag berättade att min mobil gått sönder .. Och mosters lilla älskade gobit sa att han skulle köpa en ny blå telefon till mej <3 Han bjöd på kakor i bilen o pratade på massa för att göra moster glad igen (: Vi åkte till stallet o släppte in Olivia för att sen hämta upp Madde så hon kunde hämta bilen .. Dom släppte av mej hemma så jag kunde duscha o fixa mej ..
Sen kom Madde o hämtade upp mej när hon va klar .. Vi packade in väskorna i bilen o de bar av mot HEDEMORA :D
När vi kom fram till Hedemora va vi in o hejade på alla o sen checkade vi in på hotellet .. Så sjukt att vi fick exakt samma hotellrum som vi hade sist vi bodde på de hotellet .. Haha ..
När vi va klar gick vi tillbaka till En&EnHalv o satte oss med bossarna o drack drink på drink på drink typ :p haha .. Sjukt trevlig o rolig kväll .. Satt ute nästan hela kvällen .. (:
När dom stängde så gick vi över till spa't som ligger alldeles brevid o bada bubbelpool o drack vidare (: Skööönt o bubbla !
När vi badat klart sprang jag o Madde över till hotellet o bytte om eftersom våra underkläder va dyngblöta ! Sen tillbaka till Kim där dom satt o drack o lyssna på musik .. Jag o Madde blev inte så långvariga där för vi va trötta så vi gick "hem" o la oss .. Stoppade fingrarna i halsen en sväng innan jag somnade så jag inte skulle bli så bedrövligt jävla bakfull idag ..
Men sjukt nöjd med kvällen :D
Idag så vaknade vi , fixade oss o drog hemåt glada o nöjda med gårdagen (:

Väl hemma satte jag mobilen på laddning som började fungera igen :D Wohoooo ! Pratat massa i luren idag .. Vart t Preems två gånger o sovit middag ..

Nu sitter jag o kollar på Eurovision Song Contest (: Och Loreen och Sverige har vunnit :D Wohooo !

Snart blire sängen gör fröken Poulsen ..
Sjukligt jävla mys-sjuk idag o saknar D så otroligt jävla mycket <3 <3 <3

Ha de alla söta o salta (;
Puss puss Tildan <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: